25 Ağustos 2020 Salı

Kimyager dolmuşçu



Aaa, evvelsi gün yine bu dolmuşa binmiştim. Hani, az daha cama yapıştırıyordun.
Abi, kusura bakma, yol hali! Ne iş yapıyorsun?
Hobili memurum.
Ben de ufak bir memuriyet bakıyorum.
***
Ne mezunusun? Kimya!
Marmara’da, sanayinin olduğu şehirlerde iş bulma ihtimalin buraya göre yüksek.
***
Hobiniz ne?
İstihdam, pek açık cari açık!
Yani, şöyle! Bin lira kazanıyorsun, fakat her ay bin 500 lira harcamak zorundasın, ailece!
Ay, ay ne olur? Çürümeye, dağılmaya başlarsın.
Ülkede binlerce iş yapılıyor; eğitim işleri de, hastaneler de, falan da dahil!
En nihayetinde, bu durum oluşuyor.
***
Dolmuşun sürücüsü olmazsa, dolmuş gitmez.
İşte bu durum işletmelerde de, kurumlarda da var.
Özel bilgili kişi sistemi-dolmuşu tasarlayıp, sürücü olarak dolmuşu sürer.  
Bu donanımda öğrenciler yetiştirilemiyor.
Yani dolmuşun, moda deyimle, sürdürülebilirliği yok.
***
Durum iyiye gider mi? İşsizim, zordayız. Evlenemiyorum.
Dolmuşu tasarlayıp, süren kişiler direksiyon başına geçmedikçe;
Ya da ehliyet almak için çaba gösterilmedikçe;
İşlerin düzelmesini bırak;
İşler daha da bozulup, işsizlik de artar.
Ülkenin geleceği de, milyonların güvenliği de, refahı da tehlikeye girer.
***
Dolmuşu tasarlayıp, hasbelkader sürenler var, kıyıda köşede!
Eh, böyle olunca umut da var.
Haydi, bol kazançlı eğitimine uygun istihdamlar, hayırlı işler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

     Anı: Kaç yıldır işletmenin sahibisiniz? 20 yıldır. 20 yıl önceki çalışanlarınıza 10 verin, şimdikilere kaç verirsiniz? 1 bile vermem....