25 Ağustos 2020 Salı

Kuruluşlar ülkeye refah saçacak ya!



Kalite ve Verimlilik Merkezinin web sitesini ziyaret ettim.
Gözlerime inanamadım. Selam olsun kızanlarım.
Zengin, mutlu olacaksınız, haklarınız garanti altına alınacak!
85’de merkez kurulduğu an, gurumgillerle işbirliğine başlamışlar.
Endüstriyel Birlik, TOBB emsali kuruluş, Bilim-Teknik Federasyonu, Eğitim ve Bilim Bakanlığı, Ekonomik Planlamalar Kurumu kurucuları arasında!
Web sitesi Japonca, İngilizce ve Bulgarca!
İşbirliğinde bulunulan kuruluşların listesi: Japonya Verimlilik Merkezi, AOTS, JICA, JETRO, JUSE, OVTA, JMA and etc…
Vow, hem de and etc… deyip bitirmişler listeyi!
Daha nice temas sağlanan kuruluşlar var, demek ki!
İyi seyahatte olsunlar, önemli değil!
İşletmeler, kuruluşlar ülkeye refah saçacak ya!
Vay be bre moriler, ne önemli gelişmeler yaşanmış.
Nasıl atlamışım? 25 sene olmuş!
Japon yönetim yaklaşımlarının ve yönetim alanındaki pratiklerin transferinde, komite nihai rol oynuyormuş.
Dr.Toyoda’nın rehberinin anlattığı gelişmeler olmuş olmalı!
Karpatlarda at koşturan iş adamı olarak bu işin esamesini hiç okuyamadım, nedense?
Cari ve dış ticaret açıkları hala pek açık!
Acaba gurum beni kazıklıyor mu? Bunu kendisine sormuştum.
Hah, Tsuda’dan da mektup geldi, acaba neler yazmış?
Hakkı’m, Karpatlar takibimde değil!
Dr.Toyoda’nın röportajını göndermiştin; anladığını zannetmiştim işi!
Seninle uğraşıp duramam; bu tip mektuplarla rahatsız etme!
Ben de profum! Masamın arkasında mıyım?
Bak şimdi Afrika’nın sıcağında, kimyasalların, kirin pasın içinde çalışıyorum, hem de bu yaşımda!
Kazıklama demeye falan çalışıyorsan, uğurlar olsun!
Söylemiştim, ustalık, knowledge beyinden beyine transfer edilemez diye!
Bu da son notum olsun, hikaye herif!
İşi nihayetlendirecek mektup bu be!
Bu işe gönlümü koydum. Bu işten asla vaz geçmem!
Dr.Toyoda’nın rehberi ne demiş ustalıkla ilgili; ne ki bu ustalık? Zanaatkarlık mı?
Dr.Toyoda da düşünmüştür, şu sözleri tek tek, eminim!
1.Ustalığın yerine geçen hiçbir şey yoktur.
2.En iyi çabalar, sıkı çalışmalar ustalık bilgisi olmadan yönlendirildiğinde, bulunulan yerdeki çukur eşelenip, daha da dibe batılır.
3.Bilgi ustalık değildir. Ustalık teoriden gelir.
4.Deneyim, tecrübe teori olmaksızın hiçbir şey öğretmez.
5.Ustalığı elektrik, su tesisatı gibi kuramazsın.
6.Kitaplarda bilgi vardır, ustalığı bulamazsın.
Ustalıkla ilgili başka sözleri de var, Dr.Deming’in!  
Kıytırık bi çırak, nelerle uğraşmış.
Az daha kafayı yiyormuş, Kayseri pastırması ile!
Karpatlardaki Tayloristler, işe Fransız kalıp aldırmayan Codomannus’un peşine takılanlar çıraklık elde etmeye uğraşmayıp deniz aşırı gidip gelmişler mi, acaba?
Hiç prkda ustalık elde eden milletlerle, elde edemeyenler bir olur muymuş?
Farbikamın bel kemigi makinedeki tıkırtılar kulağımı sağır edecek be!
Sergei, bakmadın mı, bre morim? Hadi koş, sallanma!
Anlamadığım, tırı vırı işlerle uğraşırken, fabrika duracaktı be!
Bu iş de kakaladıkları tekeye gibi çürük domates mi, acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

     Anı: Kaç yıldır işletmenin sahibisiniz? 20 yıldır. 20 yıl önceki çalışanlarınıza 10 verin, şimdikilere kaç verirsiniz? 1 bile vermem....