25 Ağustos 2020 Salı

İşbirliği isteriklisi ile röportaj



Ekonomistlerin rekabet odaklı olduğunu biliyorduk.
Fakat işbirliğini de çok arzuladığınızı biliyoruz. Bu doğrultuda neler yaptınız?
Eski ekonominin adamı Şimid: Genel müdür olduğumda herkesle tek tek görüştüm.
Sürekli toplantılar da yaptım. Tekeye de verdirdim. İşbirliğini sağladım, sanırım!
Birlik, beraberliği arzuladığımı da her konuşmamda belirtiyorum.
Fakat çalışanlar bir türlü işbirliğine yanaşmıyor. Neyi paylaşamıyorlar ki?
***
Hiyerarşik yönetimle işbirliği tutumu pek uyuşmuyor gibi!
Nereden çıktı bu?
Stratejik planlarımızı yaparken vizyon, misyondan sonra 3. hamlede!
Değerleri belirleriz. Değerleri diyorum, değerleri!
***
Hiç okumadınız mı, röportaja gelmeden önce değerlerimizi? Tabelada da var!
Sitenizi ziyaret ettim, araştırmalar da yaptım.
Hayretle de gözledim ki güven, işbirliği, şeffaflık, aile gibi değerleri ilke edinmişsiniz.
Fakat hiyerarşik yapıların tepişme odaklı olduğunu araştırmalarımda gözledim.
Koskoca işletme yanlış mı yapıyor, yani? Bunu mu demek istiyorsun?
Hatayı, yanlışı kabul etmem. Her şey mükemmel! İnovasyona da hiç gerek yok!
Hata yapanın da anasından emdiği sütü burnundan getirtirim, tabii bazılarının!
Hiyerarşik yapıların ve endmühün babası kan kardeşim Taylor’la söylemini paylaşacağım.
***
Hatalı araştırma yapmış olabilirim. O dört gözlüden de şüphelenmiştim, doğrusu!
Kaynaklarına da göz gezdirdim. Bilimsel değil mi ki?
MIT basımıydı! Acaba kitaplara fake mi atmışlar?
Kim bu yazar bozuntusu?
WE Deming! Diğerleri de var, ne dediğini anlatmaya çalışan!
Ooo, can dostum Taylor nefret eder. Elinden gelse bi kaşık suda boğar.
Git bi bak, endmühün babası Taylor ne yazmış, nasıl hiyerarşik yapılar kurmuş.
Böyle yanlı araştırma mı yapılır?
***
Hır-gürü körükleyen, inovasyona acı fren yaptıran performans ücretini uyguluyor musunuz?
Uyguladık. Sonra intikalar oldu uygulamayı rafa kaldırdık.
Dört gözün gurumun gurusu dediği şahıs;
Performans ücretinin işletmeler için ölümcül hastalık olduğunu belirtmiş.
***
Maalesef biz de bıktık bu söylemden!
Hastanelerdeki doktorların durumunu da görünce! İçimiz acıdı, insanız en nihayetinde!
Taylor ve Şimid olarak, karşıyız diyoruz, mecburen!
Yarım ağızla söylüyorsunuz değil mi, efendim? Yerine ne koymayı düşünüyorsunuz?
Ben diyeyim başarı ücreti! Taylor desin 365 derece akkord ücret!
***
Kelime oyunu yaptığınızın farkındayım.
Efendim, performans ücreti ile başarı ücreti, akkord ücret aynı!
Yani ne olmuş ücrete yansıması! Devede kulak! Çorbada sinek! Suda cıva!
Samimi olmak gerekirse, yerine ne koyarız, nasıl yaparız bilmiyoruz. Öğretmediler ki!
***
Dört gözlü tuhaf makaleler de yazmış, performans ücreti ile ilgili!
Hele hele hiyerarşik yapıların etkileri ile ilgili yazdıklarını söylemeye dilim varmıyor.
Norm kadrolu yataya geçişi tamamlamışız, be! Şimdi telefonda söylediler.
Bu müjde için hayırlı olsun demekten başka ne diyebilirim ki, efendi Mori!
TV Constanza Nogays’a kurumum adına teşekkür ederim, bu tuhaf röportaj için!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

     Anı: Kaç yıldır işletmenin sahibisiniz? 20 yıldır. 20 yıl önceki çalışanlarınıza 10 verin, şimdikilere kaç verirsiniz? 1 bile vermem....